استراتژیهای سئو برای وبسایتهای دولتی

چرا وبسایت‌های دولتی به سئو نیاز دارند؟ مجله نیافام

بیشتر نیمی از مراجعه به سایت های دولتی با استفاده از دستگاه های تلفن همراه انجام می شود. بنابراین، طراحی سایت دولتی باید برای سازگار بودن با موبایل طراحی شود تا دسترسی به خدمات را آسان کند. سایت باید سازگار با موبایل و دیگر دستگاه های موجود باشد تا در صفحه موبایل و تبلت نیز قابل دسترس و خواندن باشد و ناوبری ساده تری را فراهم نماید. خوبی این روش این است که تبلیغات شما را فقط کاربران خودتان می‌بینند و شما فقط بابت کلیکی که روی تبلیغ شما می‌شود هزینه پرداخت می‌کنید. برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانید مقاله تبلیغات ریتارگتینگ چیست را مطالعه کنید یا با شماره تماس ۰۲۱۲۳۰۵۱۳۲۱ ارتباط بگیرید. با این کار کاربر به جای مشاهده صفحه ۴۰۴ یک صفحه مرتبط به موضوعی که دنبالش بوده رو پیدا میکنه و زمان بیشتری رو تو سایت شما سپری میکنه و یک امتیاز مثبت از گوگل برای سئو دریافت می‌کنید.

این مقاله به بررسی بهترین استراتژی‌های سئو برای رشد وب سایت در سال 2025 می‌پردازد. بهتر است مسیر مشخصی داشته باشید که شما را برای رسیدن به بهترین نتیجه همراهی کند. استراتژی سئو به شما کمک می‌کند که یک فرآیند مشخص برای بهینه‌سازی سایت داشته باشید و از محتوا گرفته تا موارد فنی و تکنیکال را در بر بگیرد. با وجود استراتژی سئو است که می‌توانید برای بهبود رتبه در نتایج گوگل، جذب بازدید بیشتر، تقویت برند، افزایش فروش و بهبود نرخ تبدیل دست پیدا کنید. در ادامه توضیحات بیشتری به شما خواهیم داد و کمک می‌کنیم که استراتژی مطابق ترندهای روز طراحی کنید. با توجه به آمارها حدود 90 درصد از مشتریان در فضای آنلاین جهت پیدا کردن خدمات و محصولات موردنیاز خود به‌ دنبال کسب و کارهای محلی می‌باشند.

تدوین استراتژی سئو خارجی یک فرآیند چندوجهی است که شامل فعالیت‌های مختلفی برای بهبود رتبه‌بندی و اعتبار وب‌سایت در موتورهای جستجو می‌شود. با پیروی از مراحل و نکات کلیدی ذکر شده، می‌توانید به طور مؤثر به جذب لینک‌های ورودی با کیفیت، افزایش دید سایت، و تقویت اعتبار آنلاین خود بپردازید. بدون داشتن یک استراتژی سئو مشخص، دستیابی به نتایج مطلوب بسیار دشوار خواهد بود. SEO Strategy به شما کمک می‌کند تا با توجه به نیازهای مخاطبان هدف، محتوا و تکنیک‌های مناسب را به کار ببرید. این امر نه تنها موجب تحقق اهداف سئویی شما در کوتاه‌مدت می‌شود، بلکه امکان نظارت و بازبینی مستمر عملکرد را نیز فراهم می‌آورد. به این ترتیب، با تدوین یک استراتژی سئو جامع و دقیق، می‌توانید بر اساس اطلاعات و داده‌های واقعی پیش رفته و همواره نتایج را با اهداف اولیه خود مقایسه کنید.

در صورتی که محتوای شما بتواند تجربه خوبی برای کاربران بسازد، خواه ناخواه موردتوجه موتور جستجو هم قرار گرفته و منجر به افزایش رتبه شما می‌شود. علاوه بر این جلب رضایت مخاطبان باعث جلب لینک‌های خارجی متعددی برای صفحات شما می‌شود که این هم به نوبه خود ارتقا رتبه سایت را به دنبال دارد. استراتژی سئو سایت به برنامه‌ریزی، هدف‌گذاری و اجرایی کردن اهداف برای بالا بردن رتبه در صفحۀ اول موتور جستجو گفته می‌شود.به زبان ساده‌تر، استراتژی سئو راهی است که شما باید برای افزایش ترافیک سایت خود در پیش بگیرید. باید برای هر قسمت از سئو سایت‌تان، استراتژی مشخصی داشته باشید؛ از سئو داخلی، سئو خارجی و سئو فنی گرفته تا تولید محتوا برای سایت. استراتژی سئو به فرآیند برنامه‌ریزی و اجرای تکنیک‌های مختلف برای بهبود وضعیت سئو و رتبه‌بندی وب‌سایت در موتورهای جستجو اشاره دارد. هدف استراتژی جذب ترافیک ارگانیک بیشتر به یک وب‌سایت با بهینه‌سازی محتوا، ساختار و سایر عناصر آن بر اساس دستورالعمل‌های موتورهای جستجو مانند گوگل است.

قبل از هر چیز در برنامه ریزی برای سئو باید بدانید که این تسک (که با عناوین رویکرد سئو و استراتژی بهینه سازی سایت نیز شناخته می شود) پروسه ای از برنامه ریزی، تشریح و پیاده سازی مراحل طراحی شده ای است که منجر به ارتقا رتبه بندی وب سایت موردنظر در نتایج گوگل می شود. درواقع شما باید مشخص کنید هر کلمه کلیدی هدف شما در کدام مرحله از قیف فروش جستجو می‌شود. برای مثال کاربرانی که در مراحل ابتدایی قیف فروش قرار دارند، نیاز به آگاهی درباره موضوع داشته و کلمات کلیدی گسترده را جستجو می‌کنند. بله، می‌توان با تمرکز بر فعالیت‌های تأثیرگذار مانند تحقیق کلمات کلیدی، تولید محتوا و بهینه‌سازی درون صفحه، یک استراتژی سئو مؤثر را با بودجه محدود پیاده‌سازی کرد. گوگل دیگر فقط به محتوای متنی نگاه نمی‌کند؛ بلکه به نحوه تعامل کاربران با سایت توجه دارد. اگر یک وب‌سایت سریع، ریسپانسیو و بدون تبلیغات آزاردهنده باشد، شانس بیشتری برای دیده شدن خواهد داشت.

بازبینی دوره ‌ای کمک می ‌کند تا اطمینان حاصل شود که سایت همچنان براساس آخرین اپدیت های گوگل سئو شده و همخوانی دارد و فرصت‌ های جدید برای بهبود رتبه نیز شناسایی شوند. این خانه از پای بست ویران است و ۱۰۰% محتواهای قبلی سایت تماما کپی بوده است و دلیل این قفل رتبه و عدم رشد نیز به همین ماجرا مربوط بوده است. گوگل اهمیت بسیار بالایی برای این قضیه در نظر می گیرد و آن دسته از وب سایت هایی که نتوانند مطابق با هدف جستجو عمل کنند را به هیچ وجه در بین ده لینک صفحه اول قرار نمی دهد. پس، سعی کنید نگاه خود به هدف جستجوی کاربر را شبیه این مثالی که زدیم کنید تا بهترین استراتژی برای شما به صورت خود به خود شکل گیرد. با این حال، در بین رنک های برتر نبودیم؛ اما بعد از بررسی و تحلیل هایی که انجام دادیم، متوجه شدیم که کاربرانی که عبارت کلیدی افزایش بازدید گوگل را جستجو می کنند، به دنبال مطالعه مفاهیم و اصول نیستند! آن ها می خواهند سریعا تکنیک هایی را مشاهده کنند که این تکنیک ها تاثیر مستقیمی در افزایش بازدید سایت آن ها داشته باشد.

متخصصین سئو عقیده دارند که محتوا جزو سه فاکتور اصلی رتبه‌بندی در نتایج جستجو است. یک استراتژی مناسب در زمینه محتوا تاثیر فوق العاده‌ای بر سئوی سایت شما خواهد گذاشت. چرا که به کار شما نظم می‌دهد و مسیر مشخصی جهت رسیدن به اهداف ترسیم می‌نماید. سئو جزو فعالیت‌هایی بوده که فرایندی طولانی مدت داشته و رسیدن به اهداف آن، چالش‌های به خصوص خود را دارد. از این‌رو بدون داشتن استراتژی سئو رسیدن به موفقیت در سئو مقداری دور از ذهن خواهد بود.

ارزیابی موقعیت و رتبه کسب‌وکار خود یک گام ضروری و مهم است، اما یک تدوین‌گر استراتژی موفق سئو، موقعیت فعلی مهم‌ترین رقبای کسب‌وکار خود را نیز بررسی خواهد کرد. بررسی کلمه‌های کلیدی رقبا، مهم‌ترین حوزه‌های فعالیت آن‌ها، نقاط ضعف و قوت و سایر موارد مشابه دیگر، به شما کمک می‌کند که چارچوب کلی عملکرد رقبای خود را درک کرده و سپس با توجه به آن‌ها، تدوین استراتژی سئو کسب‌وکار خود را آغاز کنید. گوگل در سال‌های اخیر به سمت جستجوی چندوجهی (Multisearch) حرکت کرده است، به این معنی که کاربران می‌توانند همزمان از متن، تصویر و صدا برای یافتن پاسخ‌های خود استفاده کنند. قابلیت‌هایی مانند Google Lens به کاربران امکان می‌دهند که با گرفتن عکس از یک شیء، اطلاعات مربوط به آن را پیدا کنند. این یعنی سئو فقط محدود به متن نیست، بلکه بهینه‌سازی تصاویر (Image SEO) و استفاده از متا دیتاهای تصویری (Alt Tags, Structured Data) نقش مهم‌تری در رتبه‌بندی پیدا کرده‌اند.

لازم است با نگاهی استراتژیک، رابطهٔ بین هوش مصنوعی و سئو را بهتر درک کرده و روندهای حاکم بر این صنعت را عمیق‌تر تحلیل کنید. وقتی می‌توانید از چت جی پی تی دربارهٔ تاریخ تولد و مرگ یک نویسنده بپرسید و در ادامه از او بخواهید مطلبی چندصد کلمه‌ای دربارهٔ همان نویسنده بنویسد، جذابیت گوگل برای جستجو دربارهٔ آن نویسنده – حداقل در حد داده‌های ابتدایی و زندگی‌نامه‌ای – کمتر خواهد شد. اما باید به خاطر داشته باشیم که توجه به اصول سئو اگر به شیوه‌ای علمی و دقیق و تخصصی انجام شود، اتفاقاً راهکاری زمان‌بر، دشوار و گران‌قیمت است. آنچه در پاسخ به این سوال مشخص می‌شود، بیشتر نشان‌دهنده‌ی آگاهی کاربران از برندها است. کم نیستند کسانی که موتور جستجو و گوگل را به عنوان واژه‌های مترادف به کار می‌برند.

در حقیقت SEO Strategy به ما گفته که جهت رسیدن به اهداف خود، در کدام مرحله باید کدام فعالیت را انجام بدهیم. با بهینه‌سازی محتوای سایت، ساختار فنی، و سرعت بارگذاری، شما نه تنها موتورهای جستجو را راضی می‌کنید، بلکه تجربه بهتری برای کاربران خود فراهم می‌کنید. یک سایت بهینه‌سازی‌شده به کاهش نرخ پرش (Bounce Rate) و افزایش زمان ماندن کاربران در سایت کمک می‌کند، که این عوامل نیز به بهبود رتبه‌بندی سایت شما در موتورهای جستجو منجر می‌شوند. به طور کلی، استراتژی سئو نه تنها به بهبود رتبه سایت کمک می‌کند، بلکه باعث ارتقای کلی کسب‌وکار شما در فضای آنلاین می‌شود. بهینه‌سازی موتورهای جستجو یا SEO، چیزی بیش از یک کلمه رایج در دنیای بازاریابی دیجیتال است.

به طور کلی، ظاهر و طراحی محتوا شاید کم ارزش ترین بخش روند تولید و بازاریابی محتوا باشد. می بینید؛ انجام لینک دهی بین دو صفحه بسیار ساده است؛ اما مهم این است که چه صفحاتی برای لینک دادن انتخاب شده اند. ما استراتژی را یکبار تدوین می‌کنیم و همیشه در طول انجام کار باید گوشه چشمی به آن داشته باشیم تا از مسیری که ترسیم کرده‌ایم، منحرف نشویم. برای اینکه نه خودتان، نه اعضای تیم‌تان گیج و سردرگم نشوید، بهترین کار این است که هدف‌تان را در قالب و چارچوب اسمارت (SMART) تعریف کنید. هم‌چنین دوره های صوتی آموزشی متنوعی هم در متمم وجود دارد که فهرست آن‌ها را می‌توانید در فروشگاه متمم ببینید.

معیارهایی مثل زمان ماندگاری کاربر (Dwell Time)، نرخ پرش (Bounce Rate) و تعاملات کاربر (User Engagement) نقش بزرگی در رتبه‌بندی دارند. بهینه‌سازی Core Web Vitals، استفاده از طراحی موبایل‌محور (Mobile-First Design) و کاهش زمان بارگذاری صفحه (Page Load Speed) از ضروریات سئو در ۲۰۲۵ هستند. استراتژی سئو تدوین برنامه ای در جهت بهتر دیده شدن نسبت به رقبا است و برای این کار باید ابتدا رقبا را بررسی کنید و تصمیم‌هایی شفاف، دقیق و قابل اجرا بگیرید. سئو برگ برنده‌ی شماست و این تصمیمات باید در راستای بهبود هرچه بیشتر سئو سایت‌تان باشند. بهترین استراتژی سئو برنامه ای است که بتواند به مرور زمان رتبه سایت شما را ارتقا دهد و ترافیک بیشتری را برای شما به دست آورد. به قول جک ولش، مدیر جنرال موتورز، استراتژی یعنی این‌که من تصمیمات شفاف و دقیقی را در مورد رقابت با دیگران بگیرم.

گوگل از الگوریتم‌های SpamBrain برای تشخیص محتوای اسپم (Spam) و غیرارزشمند استفاده می‌کند، بنابراین مقالاتی که بدون ارزش‌افزوده تولید شوند، ممکن است به‌راحتی دچار افت رتبه شوند. برای موفقیت در سئو ۲۰۲۵، کسب‌وکارها باید از AI برای تحلیل داده‌ها و بهینه‌سازی محتوا استفاده کنند، اما همچنان نقش خلاقیت و ارزش انسانی در محتوا بسیار حیاتی خواهد بود. با اینکه از راه‌اندازی بسیاری از وبسایت‌های سازمان‌های دولتی سال‌ها می‌گذرد، بیشتر متخصصان سئو می‌گویند هنوز طراحی بسیاری از این وبسایت‌ها در کشورهای مختلف خسته‌کننده‌اند و برای موتورهای جستحو بهینه نشده‌اند. این در حالی است که داده‌ها و اطلاعات فراوانی در این وبسایت‌ها وجود دارد که معمولا پیداکردنشان در اینترنت برای شهروندان دشوار است. استراتژی سئو خارجی سایت که به منظور Off Page SEO Strategy نیز شناخته می‌شود، فعالیت‌هایی بوده که جهت ارتقای رتبه سایت در نتایج جستجو انجام می‌گیرد.

در حقیقت افزون بر فعالیت‌هایی که روی سایت خود در سئوی داخلی انجام می‌دهید، بعضی از فعالیت‌ها هم باید در خارج از سایت شما انجام بشوند که به منظور سئوی خارجی شناخته می‌شوند. بهینه‌سازی سایت برای فاکتورهای سئو آف پیج شامل کارهایی بوده که سبب می‌شود کاربران و موتورهای جستجو متوجه محبوبیت، قابل ‌اعتماد بودن، مرتبط ‌بودن محتوا و اعتبار سایت شما شوند. این مسئله زمانی رخ می‌دهد که سایت‌ها و صفحات دیگر در اینترنت به سایت شما لینک داده یا سایت شما را معرفی نمایند. بدین ‌ترتیب در استراتژی بهینه سازی موتورهای جستجو از کیفیت محتوای سایت شما اطمینان حاصل کرده و رتبه‌های خوبی را به شما اختصاص خواهند داد. تحقیق کلمات کلیدی یا جستجوی کلیدواژه (Keyword Research) فرآیندی بوده که در آن به تحقیق کلمات محبوب نوشته شده توسط مخاطبان هدف در موتورهای جستجو مثل گوگل می‌پردازید.

در دنیای رقابتی امروز، موفقیت کسب و کارها به طور فزاینده‌ای با حضور قدرتمند در فضای آنلاین گره خورده است. یکی از مهم‌ترین فعالیت‌هایی که می‌تواند نقش کلیدی در این زمینه ایفا کند، استراتژی بهینه‌سازی موتورهای جست‌وجو (SEO) است. امروزه اهمیت سئو برکسی پوشیده نیست و با بکارگیری اصول و تکنیک‌های صحیح SEO، کسب و کارها می‌توانند به جایگاه ایده‌آلی در نتایج جست‌وجوی گوگل دست یابند و به این ترتیب، جریان ترافیک هدفمند و باکیفیتی را به سوی خود جذب کنند. این مقاله در صدد است تا با بررسی جامع استراتژی‌های کلیدی سئو و چگونگی پیاده‌سازی آن‌ها، به ارائه راهکارهای کاربردی در این زمینه بپردازد. جهت داشتن یک استراتژی سئو مناسب می‌بایست تمامی حوزه‌های سئو داخلی، سئو خارجی، سئو محتوا و سئو تکنیکال را پوشش دهید تا بتوانید با اتخاذ این استراتژی‌ها، به رتبه برتری دست یابید. هوش مصنوعی (Artificial Intelligence – AI) دیگر فقط یک ابزار کمکی برای سئو نیست، بلکه به بخش اصلی آن تبدیل شده است.

این رویکرد به شما کمک خواهد کرد تا با انعطاف ‌پذیری و بهبود مداوم، به موفقیت‌های چشمگیری در حوزه سئو دست پیدا کنید. گوگل دیگر فقط به محتوا نگاه نمی‌کند، بلکه رفتار کاربران هنگام تعامل با سایت را نیز تحلیل می‌کند. عواملی مانند نرخ کلیک (Click-Through Rate – CTR)، زمان حضور در صفحه (Dwell Time) و نرخ پرش (Bounce Rate) همگی تأثیر مستقیمی بر رتبه سئو دارند. اگر کاربران خیلی زود سایت شما را ترک کنند، گوگل آن را نشانه‌ای از نامرتبط بودن محتوا تلقی می‌کند. علاوه بر این، الگوریتم Google Page Experience که بر روی تجربه کاربری (User Experience – UX) متمرکز است، بررسی می‌کند که آیا کاربران تجربه‌ای مثبت از سایت شما دارند یا نه.

تدوین استراتژی سئو، یک رویکرد مهم برای هدایت مشتریان به وب‌سایت شما در این بازار بزرگ دیجیتال است. با آموزش تدوین استراتژی سئو، می‌توانید مزیت رقابتی به دست آورید و ترافیک را از رقبای خود دور کنید و به سمت وب‌سایت خود بکشید. این مقاله شما را در طراحی یک استراتژی مؤثر سئو برای دیده‌شدن در دنیای دیجیتال راهنمایی می‌کند. برای درک بهتره این که استراتژی سئو سایت چیست باید گفت به صورت کلی تدوین استراتژی سئو سایت به معنی سازمان‌دهی و ارائه برنامه محتوایی اصولی و هدفمند بر اساس واژه‌های پرتکرار جستجو شده توسط کاربران است. در واقع طراحی استراتژی سئو با هدف جذب مخاطبان و کاربران بیشتر انجام می‌شود که در آخر باعث افزایش نرخ کلیک و کاهش نرخ پرش خواهد شد.

اسکیما مارک آپ متشکل از کلمات و عباراتی است که به صورت میکرو دیتا در پایین عنوان سایت قرار می‌گیرد. این ویژگی می‌تواند به گوگل کمک کند که درک بهتری از سایت شما داشته باشد و اغلب به صورت ریچ اسنیپت به نمایش در می‌آید که برای کاربران جذاب‌تر و کلیک‌پذیرتر باشد. به‌روزرسانی تجربه کاربری سال گذشته، مسلما بزرگترین تغییر برای جستجو را در سال‌های اخیر ایجاد کرده است. الگوریتم Page Experience، حالا توسط هسته مرکزی گوگل به یک معیار کمی تبدیل شده و به صورت رسمی یکی از فاکتورهای رتبه‌بندی گوگل شناخته می‌شود. طراحی وب سایت دولتی باید با رعایت قانون کپی رایت انجام شود، زیرا این قانون درخصوص سیاست‌ های خاص یک دولت محسوب می‌ شود.

اخیراً یک پارامتر به الگوریتم های گوگل اضافه شد که در آن سایت هایی که نسخه موبایل دارند و ریسپانسیو هستند، در ابتدا ایندکس می شوند. این‌طور به نظر می‌رسد که موبایل فرندلی بودن یک سایت در 2024 هم باید در استراتژی شما جایگاهی محکم و قطعی داشته باشد. در ادامه قسمت برخی از استراتژی هایی را می بینید که ما در پونه مدیا در سال 2024 برای مشتریان‌مان در نظر گرفته‌ایم. البته فراموش نکنید که این رویکردها و استراتژی‌ها دائمی نیستند و لازم است دائماً آن‌ها اصلاح کنیم و بهبود دهیم. ویژگی Experience در حساب کاربری سرچ کنسول، به شما این امکان را می‌دهد که میزان تطابق صفحات خود با استانداردهای گوگل را مشاهده کنید.

تدوین استراتژی سئو خارجی (Off-Page SEO) به فرآیندهایی اشاره دارد که در خارج از وب‌سایت شما برای بهبود رتبه‌بندی آن در موتورهای جستجو انجام می‌شود. این استراتژی‌ها عمدتاً به ساخت لینک‌ها، اعتبار برند، و فعالیت‌های مرتبط با افزایش دیده شدن سایت کمک می‌کند. در ادامه، مراحل، نحوه انجام و نکات کلیدی تدوین استراتژی سئو خارجی به طور کامل توضیح داده شده است. داشتن استراتژی سئو برای هر کسب‌وکاری که به صورت آنلاین فعالیت می‌کند، ضروری است زیرا باعث می‌شود وب‌سایت شما در میان میلیون‌ها سایت دیگر دیده شود و در نتایج جستجوی موتورهای جستجو مانند گوگل جایگاه بهتری کسب کند. بدون یک استراتژی سئو منسجم، وب‌سایت شما ممکن است در میان رقبا گم شود و مشتریان بالقوه نتوانند به راحتی شما را پیدا کنند.

البته دقت داشته باشید که در روند بروز رسانی محتوا به هیچ وجه نباید زیاده روی کرد. رپورتاژ آگهی متن تبلیغاتی است که شما خودتان آن را تولید کرده و در آن معمولا 3 لینک قرار از وب سایت خود قرار می دهید؛ سپس به یک وب سایت با رنک و اعتبار بالا پیشنهاد می کنید تا در ازای دریافت مبلغی، این پست تبلیغاتی را در بین صفحاتی منتشر کند. برای انجام این کار، به حساب سرچ کنسول سایت موردنظر خود بروید، برترین صفحاتی که از نظر ورودی و رنک وجود دارند را انتخاب کنید؛ بهتر است همیشه یک لیست از این صفحات داشته باشید و آن را بروز کنید. سپس، باید بررسی کنید که کدام صفحات مدنظر شما هستند که می خواهید بهبود رتبه داشته باشند. سرانجام، از صفحات با رنک بالاتر، به صفحاتی که رنک پایین تری دارند، لینک می دهید. اگر هدف شما رسیدن به ترافیک خاصی است، این میزان باید چیزی بین ترافیک متوسط وب سایت و هدف شما باشد.

الگوریتم‌های گوگل اکنون می‌توانند محتوای ویدئویی را تحلیل کنند و حتی بخش‌های خاص آن را به کاربران پیشنهاد دهند. استفاده از زیرنویس (Subtitles)، توضیحات متنی (Transcript) و کلمات کلیدی در ویدئو می‌تواند باعث افزایش رتبه‌بندی شود. یوتیوب (YouTube SEO) نیز در سال ۲۰۲۵ به یکی از قوی‌ترین ابزارهای جذب ترافیک ارگانیک تبدیل شده است. لینک سازی در سایت های معتبرلینک از مهم ترین پارامترهایی است که برای بهبود رتبه سایت باید به آن توجه کرد. گوگل نیز لینک را به عنوان یکی از سه پارامتر اصلی در استراتژی سئو مطرح کرده است.

درواقع سئوی تکنیکال را باید زیربنای روند بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو در نظر گرفته و آن را در اولویت قرار دهید تا دیگر فعالیت‌های سئوی سایت نتایج پربارتری به همراه داشته باشند. استراتژی سئو موضوعی است که تقریبا در همه دوره‌ها و مطالب آموزشی سئو به آن تاکید می‌شود. هیچ کس نیست که در ضرورت آن شک داشته باشد، اما سوال اینجا است که منظور از تدوین استراتژی برای سئو چیست و چگونه می‌توان برای سایت استراتژی سئو تدوین کرد؟ پاسخ این سوالات را می‌توانید در مقاله پیش رو از سایت وب 24 بخوانید. ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی مانند Google Keyword Planner و SEMrush می‌توانند در این زمینه به شما کمک کنند. این جدول، انواع مختلف استراتژی‌های سئو را به صورت خلاصه و جامع توضیح می‌دهد که هر کدام نقش خاصی در بهبود رتبه‌بندی و موفقیت وب‌سایت شما در موتورهای جستجو دارند.


خرید دوره آموزش سئو کلاه خاکستری