تبلیغات اینستاگرام؛ راهی برای افزایش نرخ تعامل2024-01-10
10 راه افزایش تعامل اینستاگرام
✅ بهترین روش برای افزایش تعامل در اینستاگرام خرید تعامل، انتشار محتوای قابل اشتراک، نوشتن کپشن جذاب، استفاده از هشتگهای هدفمند و سایر راههای معرفیشده در مقاله است. کسانی که بدون فالو، لایک، کامنت و … صرفاً از پیج بازدید میکنند، عملاً سودی برای صاحب پیج ندارند. معیاری به نام نرخ تعامل وجود دارد که میزان این ارتباطات را بررسی و کنترل میکند. همچنین تبلیغات، یک شاهراه برای افزایش نرخ تعامل به حساب میآید. شما از طریق تبلیغات در اینستاگرام، میتوانید محتوای خود را میلیونها بار به کاربران نشان دهید.
هدفگذاری مجدد (Retargeting)
که اغلب همان محتوا را در صفحه فیسبوک و حساب اینستاگرام خود منتشر میکند. به عنوان یک برند، این یک راه بسیار انسانی برای نمایش افراد واقعی است. که از محصول شما استفاده میکنند و اینکه چگونه محصول شما به آنها کمک کرده است. بهتر است میمهای مرتبط و منحصربهفردی را در راستای تبلیغات محصولات و خدمات خود در این پلتفرم منتشر کنید. به این صورت میتوانید با مخاطبانتان تعامل حداکثری داشته باشید.
شما در این قسمت میتوانید ببینید کدام پستها از همه بیشتر تعامل داشته و به تولید محتواهایی با آن شکل ادامه بدهید. تبلیغات پولی میتواند با هدف قرار دادن مخاطبان خاص، نتایج سریع و کارآمدتری در کسبوکار شما به همراه داشته باشد و این نتایج قابل اندازهگیری هستند. اگر به دنبال تأثیرگذارترین روش تبلیغات در فروش هستید، هدفگذاری بر اساس کلمات کلیدی میتواند گزینه مناسبی باشد. برای مثال، اگر فردی عبارت «بلیط قطار گرگان تهران» را جستجو کند، تبلیغ صفحه فروش بلیط این مسیر در یک سایت معتبر گردشگری میتواند در صدر نتایج جستجو نمایش داده شود. اگر به دلیل هزینههای تبلیغات پولی از اجرای کمپینهای تبلیغاتی منصرف شدهاید، شاید وقت آن رسیده که در تصمیمتان تجدید نظر کنید.
بنابراین وقتی این کاربران محتوای شما را میبینند، احتمالاً آن را دقیقتر بررسی کرده و درگیر میشوند. یه مدت بعد از اینکه در پیج اینستاگرام خود فعالیت کردید، میتوانید بازخوردهایی را که از سمت کاربران خود دریافت میکنید را آنالیز کنید و سبک محتوا مورد علاقه مخاطبانتان را تشخیص دهید. برای مثال، ممکن است متوجه شوید که عکسهایی با رنگهای روشن و پررنگ، تعداد زیادی لایک دریافت میکنند. یا شاید مردم با محتواهایی که صدای خودتان در پس زمینه وجود دارد ارتباط بیشتری برقرار میکنند.
این کار را برای هر پست انجام دهید تا بفهمید کدام استراتژیها در افزایش تعامل اینستاگرام برای شما موثر بوده است تا آن استراتژی را بیشتر انجام دهید. در مسابقههای بزرگ، میتوانید اینفلوئنسرها را هم وارد کنید تا آن را تبلیغ کنند و باز مخاطب بیشتری بگیرید. پستهای جشنوارهها و فروشهای ویژه هم قابلیت این را دارد که تعامل را بالا ببرد. فقط لازم است غیر از اعلام جشنواره، جایزهای مثل محصول رایگان یا کد تخفیف خوب برای مخاطبانی بگذارید که کار خواستهشده را انجام میدهند. در بخش هایلایت میتوانید سوابق موفقیت خود را آرشیو کنید؛ مثلاً نظر افرادی که از محصول یا خدمت شما راضی بودهاند، نمونهکارهای موفق که به آنها افتخار میکنید، خدمات و محصولات جدید و… را قرار دهید.
برای محاسبه نرخ تعامل پیج اینستاگرامی تان به صفحه insight پیج تان بروید و میزان لایک، کامنت و سیو پست های خود را بنویسید. در حال حاضر منبع موثقی برای این که بدانیم آیا ذخیره کردن پست تاثیری در افزایش نرخ تعامل دارد، وجود ندارد. اما منطق این را به ما می گوید که زمانی یک پست برای دیگران ارسال می شود که یا جذاب باشد یا کاربردی.
برای موفقیت در تبلیغات شبکههای اجتماعی، باید پلتفرم مناسب را انتخاب کرده و در مرحله بعدی، محتوای متناسب را منتشر کنید. انواع مختلفی از تبلیغات در این پلتفرمها وجود دارد، از جمله تبلیغات ویدیویی، تبلیغات تصویری، استوریها و تبلیغات کروسل (Carousel Ads). یکی از مهمترین مزایای تبلیغات پولی، امکان سنجش دقیق عملکرد است. گوگل و شبکههای اجتماعی مثل اینستاگرام و فیسبوک اطلاعات جامعی دربارهی مخاطبانی که تبلیغات شما را دیدهاند ارائه میکنند.
این نوع پستها معمولاً شامل دعوت به مشارکت در مسابقه و اشتراکگذاری اطلاعات خاص میشوند که باعث جلب توجه و افزایش فالوورها میشود. همچنین، جوایز جذاب میتواند انگیزه بیشتری برای مشارکت در مسابقات ایجاد کند. در این مقاله ما به بررسی کامل نرخ تعامل و راه کار های مناسب برای افزایش آن پرداختیم .
مقالات مرتبط
درواقع شما با تقویت حس مثبت مخاطبین، میتوانید آنها را به تعامل بیشتر در پیج خود تشویق کنید. با تولید محتوای کاربردی و ارزشمند، می توانید مخاطبان خود را جذب کرده و آنها را به مشتریان وفادار تبدیل کنید. برای تولید محتوا ارزشمند و تاثیرگذار، باید اول از همه نیازها و علایق مخاطبان بازار هدف خود را شناسایی کنید. برای انجام این کار میتوانید از الگوی فعالیتی رقبایتان کمک بگیرید. و در انتها این مقاله بگویید که به نظر شما صحیح ترین فرمول محاسبه نرخ تعامل در فضای اینستاگرام کدام است. به همین علت است که لایک قدیمی ترین جزء تشکیل دهنده نرخ تعامل می باشد.
استفاده از هشتگ مناسب میتواند باعث رشد تعداد فالوورهای پیج شود. استفاده از هشتگهای مرتبط و خاص به شما این امکان را میدهد که به مخاطبان بیشتری دسترسی پیدا کنید. هدف از انجام این کار این است که اینستاگرام محتوای شما را به کاربرانی که به موضوعات مرتبط با آن هشتگ علاقه نشان دادهاند نشان دهد.
همچنین محتوای شما باید اطلاعات کامل و جامعی را در اختیار کاربران قرار دهد. ویدئوهای باکیفیت و مفیدی تهیه میکنید، اما با وجود صرف زمان وهزینه زیاد، بازدیدها و تعاملات کمی دریافت میکنید. در این شرایط نه تنها اززحماتتان سودی نمیبرید، بلکه انگیزه خود را برای ادامه کار نیز از دست خواهیدداد. با پیروی از این راهکارها، می توانید شانس دیده شدن و تعامل با محتوای خود را در اینستاگرام و فیسبوک افزایش دهید.
بهینه سازی پروفایل اینستاگرام برای کسب و کار، به مخاطبان کمک میکند تا بهسرعت در مورد شما و کسبوکارتان اطلاعات کسب کنند و تصمیم بگیرند که شما را دنبال کنند یا خیر. نرخ تعامل نشان دهنده میزان تاثیرگذار پیج روی کاربران دیگر است. طبیعتاً هر چقدر تعامل در اینستاگرام بیشتر باشد، نشان میدهد که کاربران علاقه بیشتری برای تعامل با شما دارند. در واقع، نشان دهنده میزان محبوبیت پیج در میان کاربران است که اینستاگرام هم به این موضوع اهمیت زیادی میدهد.
برای برندها، رایجترین رویکرد برای ویدیوهای زنده یک مصاحبه، یک پرسش و پاسخ، یا حتی پخش پشت صحنه از یک رویداد است. میمها سرگرمکننده، درگیرکننده و نهایتاً راه حلی عالی برای افزایش اینگیجمنت | Engagement برای برندها هستند. مخاطب دربارهٔ موضوعی یا اصلاً با موضوع آزاد سؤال بپرسد و شما جواب دهید. اگر کاربر دچار سوءتفاهم شده، پاسخی قانعکننده دهید و آن را برطرف کنید.
- همچنین، فالوورهای جذبشده توسط ربات معمولاً واقعی نیستند و تعامل واقعی با شما ایجاد نمیکنند.
- این استراتژی یکی از محبوبترین روشهایی است که به بالا رفتن تعامل اینستاگرام منجر میشود.
- استفاده از استوریها میتواند باعث جذب بیشتر فالوورها و ارتقاء ارتباطات روزانه با آنها شود. {
- این کسب و کارها باید با توجه به اهداف و مخاطبان خود، محتوای جذاب و مفیدی تولید کنند و از ابزارهای مختلف بازاریابی اینستاگرامی استفاده کنند. |}{
- با انتخاب کلمات کلیدی مناسب، تبلیغات شما برای کاربرانی که آن عبارت را جستجو میکنند، نمایش داده میشود. |}{
- این مورد هم میتواند باعث ایجاد احساس صمیمیت و راحتی در فالوورها شود. |}
هر هفته یک محتوای اختصاصی همراه با جدیدترین مقالات، اخبار و نکات آموزشی بازاریابی و تبلیغات را برای شما میفرستیم. برای مثال، پست را لایک میکنند و برای یکی از دوستان خود میفرستند یا محصول مورد علاقهٔ خود از شما را به دیگران در کامنتها معرفی میکنند. در متن بیو پیج کسبوکار یا پیج کاری خودتان، کالتواکشن هم اضافه کنید و در آن مخاطب را به مثلاً خرید از وبسایت یا دیدن هایلایتی خاص دعوت کنید. در زیر آن، میتوانید چند لینک اضافه کنید؛ مثل لینک وبسایت یا آدرس کانال تلگرام.
اگر پستهای شما کمی فان باشند، این مسئله میتواند بر میزان رضایتمندی فالوورها از شما اثر مثبت بگذارد و باعث افزایش تعامل در اینستاگرام شود. اگر مطالب طنز به قدری باشند که باعث انحراف محتوا از زمینهی اصلی فعالیت پیج شوند، میتوانند اثر منفی هم در پی داشته باشند. در این مقاله به بررسی مباحثی مانند چگونگی محاسبه نرخ تعامل، تاثیر افزایش این نرخ بر رشد پیج و روشهای کاربردی برقراری ارتباط موثر با مخاطبان پرداختیم.
با افزایش تعامل، به یک جامعه فعال دست مییابید و از مزایای متعدد دیگری نیز بهرهمند خواهید شد. در ادامه، مهمترین مزایای افزایش تعامل کاربران در اینستاگرام را ذکر خواهیم کرد. احتمالا شما هم این تجربه را داشتهاید که در بسیاری از شبکههای اجتماعی، تاکید بر تولید محتوای ویدیویی افزایش داشته است. کاربران به دیدن ویدیوهای کوتاه علاقه پیدا کردهاند و به همین دلیل، نرخ تعامل این نوع ویدیوها بسیار افزایش داشته است. شما باید جامعه مخاطبان هدف خود را پیدا کنید و با ویژگیهای آنها آشنا شوید. قبل از تولید و انتشار محتوا لازم است علایق و نیازهای مخاطبان هدف را به خوبی بشناسید و بر اساس آن اقدام به تولید محتوا در اینستاگرام کنید.
همچنین یکی از جدیدترین ترندهای اینستاگرام استفاده از استیکر“Add Yours”است. میتوانید از این استیکر برای شروع یک چالش و ترغیب مخاطب به تعامل با برند خودتان استفاده کنید. اگر وقت نمیکنید به دایرکتها جواب دهید، میتوانید از ادمین دایرکت کمک بگیرید! نمیدانید ادمین دایرکت کیست؟ پس حتماً مقاله دایرکتر اینستاگرام را بخوانید تا کامل با وظایفش آشنا شوید. وضوح، خلاقیت و ثبات، یک نکته طلایی برای شرکت هایی است که هدفشان ایجاد آگاهی از برند در اینستاگرام می باشد.
همچنین، پاسخگویی به پیامها میتواند به شما کمک کند تا بازخوردهای ارزشمندی از مخاطبان خود دریافت کنید و محتوای خود را براساس این بازخوردها بهبود بخشید. افزایش تعامل در اینستاگرام، نیازمند برنامهریزی و اجرای استراتژیهای مشخصی است. با پیادهسازی این راهکارها میتوانید ارتباط خود را با مخاطبان تقویت و به نتایج دلخواه خود دست پیدا کنید. در ادامه، به برخی از مهمترین راهکارهای افزایش تعامل پیج اینستاگرام خواهیم پرداخت.
تحلیل زمانهایی که فالوورهای شما بیشتر آنلاین هستند میتواند به افزایش میزان تعامل کمک کند. به طور معمول، ساعات عصر و شب بهترین زمان برای ارسال پستها در اینستاگرام است. بعد از لایک با توجه به کال تو اکشن پست و جذابیت آن، شما وادار می شوید که برای آن پست کامنت نیز بگذارید. پس می توانیم بگوییم کامنت هم یکی از مهم ترین و قدیمی ترین اجزاء تشکیل دهنده نرخ تعامل در اینستاگرام می باشد.کامنت گذاری می تواند به شدت در دیده شدن پست شما کمک کند. سعی کنید با طراحی کال تو اکشن پست اینستاگرام به جذابیت چندین برابری پست خود و تحریک کاربر به تعامل بیشتر کمک کنید. برای محاسبه اینگیجمنت یک پست میتوان مجموع تعداد لایک، کامنت، ذخیره (Save) و بازنشر (Share) آن را بر میزان مخاطبین تقسیم کرد که با ضرب نسبت فوق در عدد ۱۰۰، درصد نرخ مشارکت بدست میآید.
با افزایش فالوورها، تعامل شما در اینستاگرام نیز به طور مداوم بیشتر میشود. بنابراین، علاوه بر تمرکز بر محتوای خود، باید به ظاهر حساب خود نیز توجه کنید تا حساب شما معتبر به نظر برسد. از جمله اطلاعات دیگری که قسمت تحلیل اینستاگرام در اختیار شما قرار میدهد، روز و ساعتهایی است که مطالب شما بیشترین بازدید را داشتهاند. برای نتیجهگیری بهتر، مرتب این قسمت را رصد کنید و سعی کنید محتوای خود را زمانی منتشر کنید که اکثر مخاطبان شما آنلاین هستند و آماده تعامل با محتوای شما. در سال ۲۰۲۴، ۸۴ درصد از مصرفکنندگان اعلام کردند که پس از تماشای ویدیوهای تبلیغاتی، انگیزه بیشتری برای خرید پیدا کردهاند.
{۲. تولید محتوا با قابلیت ذخیرهسازی
|}این جمله معروف ست گادین، نویسنده و کارآفرین معروف آمریکایی، بهخوبی اهمیت... دربارهٔ موضوع خاصی که برای مخاطب جالب است، اطلاعاتی دارید، بگویید دایرکت دهند تا اطلاعات را بهصورت ویس برای آنها بفرستید. حالا اگر محصول آماده شده و برای رونمایی آن برنامهریزی میکند، گوشهای از آن را با عنوان «بهزودی» استوری کنید. همین طور میتوانید از مخاطب بخواهید سؤالات خود در استیکر پرسش بنویسد و شما سر فرصت با ویدیو به آنها جواب دهید.
پس در نتیجه اگر بتوانید محتوایی بسازید که مخاطبان آن را دوست داشته باشند و ذخیره کنند، پیشرفت قابل توجهای را در مسیر افزایش تعامل پیج خود میبینید. مثلا اگر در حوزهی مد و فشن فعالیت میکنید، میتوانید 5 استایل مناسب تابستان را در قالب یک پست ویدیویی معرفی کنید. چرا باید نرخ تعامل اینستاگرام را بسنجیم؟ با افزایش اینگیجمنت یا همان نرخ تعامل چه اتفاقی برای پیج ما می افتد؟خب هدف از ایجاد حساب کاربری در اینستاگرام، ایجاد ارتباط با دیگران می باشد. حال این ارتباط می تواند برای معرفی کسب و کارهای جدید و فروش محصول باشد یا برای گذراندن اوقات فراغت. فعالیت در اینستاگرام صرفا به معنای انتشار محتوا نیست و کارهای زیادی میتوان برای افزایش آمار پیج انجام داد، مانند برقراری ارتباط مستقیم با کاربران و یا استیکرهای تعاملی. در این مطلب لیست کاملی از راههای افزایش نرخ تعامل در اینستاگرام را به شما توضیح خواهیم داد.
اگر بتوانید محتوایی تولید کنید که کاربران آن را بپسندند و ذخیره کنند، گام بزرگی در مسیر افزایش نرخ تعامل پیج خود برداشتهاید. سعی کنید محتوایی تولید کنید که در زمانهای مختلف کاربرد داشته باشد. برای مثال اگر در حوزهی فیلم و سریال فعالیت دارید، میتوانید لیست بهترین سایت های دانلود فیلم و سریال را در قالب یک پست معرفی نمایید.
تولید محتوای باکیفیت و متنوع یکی دیگر از راههای افزایش تعامل در اینستاگرام است. محتوای باکیفیت و متنوع، قلب تپنده هر آنلاینشاپ در اینستاگرام است. برای افزایش تعامل، باید نحوه تولید محتوا در اینستاگرام را یاد بگیرید و محتوایی تولید کنید که برای مخاطبانتان جذاب و ارزشمند باشد.
جذب مخاطبین هدفمند میتواند کمک بزرگی به افزایش نرخ تعامل در پیج اینستاگرام شما کند. تبلیغات در اینستاگرام کار سادهای نیست و اگر میخواهید به نتیجهی مطلوب دست یابید، باید مهارت خود را در این کار افزایش دهید. یکی دیگر از عواملی که بر نرخ تعامل تأثیرگذار است، اشتراک و یا فوروارد کردن پستها و استوریها میباشد. اگر واقعاً میخواهید پیج خود را به اوج برسانید و درآمد زیادی از آن کسب کنید، یکی از بهترین راهکارها تولید محتوایی است که قابل اشتراک گذاری باشد. برای مثال میتوانید محتوای فان یا حتی خبرهای فوری را در پیج خود منتشر کنید.
شبگههای اجتماعی میتواند تا حدودی برای حل این مشکل یاریرسان باشد. یکی از این قابلیتها، قابلیت استوری گذاشتن میباشد.به گفته کارشناسان از زمان اضافه شدن این قابلیت اینستاگرام، محبوبیت این شبکه را بیش از ۴۰درصد افزایش داده است. بدون شک، اینستاگرام یکی از از سه شبکه محبوب حالحاضر در دنیا است که به صورت مقطعی قابلیتهایی را منتشر کرد که باعث شد این رسانه اجتماعی بیش از پیش بزرگ و کاربردی گردد.
به عنوان مثال ممکن است ، یک کاربر چندینبار محتوای شما را مشاهده کند. زیرا با وجود اینکه یک کاربر ممکن است چندین بار محتوای شما را مشاهده کند، اما ریچ، تعداد اکانتهای یکتا را محاسبه میکند. در تصویر بالا، با مشاهده تبلیغات یکتانت در این صفحه از سایت و درج عبارت “مطالب پیشنهادی” بهنظر میرسد این محتواهای تبلیغاتی بخشی از مطالب پیشنهادی خود سایت هستند. برای افزایش کارایی، میتوانید از Long Tail Keywords (عباراتی که ۳ تا ۵ کلمه دارند) استفاده کنید تا نرخ تبدیل را افزایش داده و CPC (هزینه به ازای هر کلیک) را کاهش دهید. اگر به فعالیت و کار کردن در فضای اینستاگرام علاقه دارید و مشتاق به یادگیری بیشتر در این حوزه هستید؛ پیشنهاد میکنیم تا مقاله صفر تا صد نکات تبدیل شدن به ادمین اینستاگرام حرفه ای!
هشتگ مخاطبی را که روی آن کلیک کرده، میتواند مستقیم تا پست شما بیاورد. این مخاطب باید به محتوای شما علاقهمند باشد تا با آن تعامل کند؛ پس باید هشتگها با موضوع پیج شما مرتبط باشد. وقتی محتوایی منتشر کنید که از مخاطب تعامل بگیرد، کامنتها و دایرکتهای بیشتری میگیرید یا ممکن است در پست و استوری منشن شوید. پستهای اسلایدی با محتوای آموزشی، پشتصحنه، اینفوگرافیک، دادهها و آمار جذاب بسیار محبوباند. در پستهای اسلایدی میتوانید تا ۱۰ اسلاید، تصویر، متن یا ویدئو بگذارید.
میزان تعامل در همه شبکههای اجتماعی مثل توییتر ، فیسبوک و غیره مطرح می باشد و در واقع به معنی تعداد افرادی است که در هر کدام از این شبکه ها با اکانت ما یا صفحه ما ارتباط برقرار میکنند. نرخ تعامل یکی از مولفه هایی است که میزان موثر بودن کمپینها ،میزان دستیابی به اهداف و تبدیل کردن مشتریان بالقوه به مشتری واقعی توسط آن اندازه گیری می شود . در رسانه اجتماعی اینستاگرام نرخ تعامل در واقع به معنی تعداد مخاطب یا کاربری می باشد که صفحه ما را می بیند ، دنبال می کند و در واقع با صفحه ما ارتباط برقرار میکند . نرخ تعامل یک صفحه در اینستاگرام در حقیقت یکی از مهمترین و اصلی ترین معیارهای موفقیت یا بالا بودن رتبه یک صفحه دراینستاگرام می باشد . در این مطلب با نرخ تعامل و رویکرد مطلوب و نحوه افزایش آن در شبکه اجتماعی اینستاگرام آشنا می شویم . با ایرانی گرام ارائه دهنده سرویس های خرید فالوور ، خرید لایک ، خرید بازدید همراه باشید .
بیوگرافی اینستاگرام تنها میتواند ۱۵۰ کاراکتر داشته باشد و نیازی نیست سعی کنید از کلمات کلیدی استفاده کنید یا بیوگرافی خود را برای سئو بهینه کنید، زیرا قابل جستجو نیستند. اگر قادر به تولید تعداد محدودی پست در هفته یا ماه هستید، حتماً آنها را در بازههای زمانی تقریباً مساوی توزیع کنید تا بهتر در یاد فالوئرهایتان بمانید. همانطور که از نام این نوع تبلیغات پیداست، کسبوکارها ویدیویی از محصول، سرویس یا خدمات خود را بهعنوان استراتژی تبلیغات پولی به نمایش میگذارند. این تبلیغات معمولاً در رسانههایی مانند یوتیوب، آپارات و حتی تلویزیون پخش میشوند و ممکن است قبل از نمایش ویدیو اصلی، در حین پخش یا پس از آن به نمایش درآیند. در این روش، زمانی که مخاطب محصول مورد نیاز خود را در گوگل جستجو میکند، تبلیغ محصول شما بهعنوان یکی از نتایج در صدر جستجو قرار میگیرد.
با توجه به اینکه ۸۸.۰۲ درصد از جستجوهای کاربران در آسیا در گوگل انجام میشود ( Statcounter)، تبلیغات در این پلتفرم میتواند تأثیر بسزایی داشته باشد. گوگل با توجه به هزینه و کیفیت تبلیغ، جایگاه آن را در نتایج جستجو تعیین میکند. در حالی که تبلیغات پولی میتواند در مدت زمان کوتاهی ترافیک سایت شما را دو برابر کند، تکنیکهای سئو نیاز به زمان دارند. اگر بهدنبال رشد سریع فروش هستید، تبلیغات پولی گزینهی ایدهآلی برای شماست. استفاده از عناوین جذاب، نکات قابل اجرا و تصاویر زیبا باعث میشود که این نوع محتوا به راحتی دیده شود و کاربران را ترغیب کند تا آن را در پروفایل خود ذخیره یا برای دوستانشان ارسال کنند.
از پست های خود به دنبال مشارکت هستید؟ گاهی اوقات، این موضوع به سوال پرسیدن از مخاطب بر می گردد و باید آنها را با محتوای خود درگیر کنید. این کار وقتی که با دقت انجام شود، یک فراخوان قانع کننده خواهد بود و می تواند باعث فعالیت، لایک، پاسخ یا اشتراک گذاری گردد. وقتی ریلها را در اینستاگرام پست میکنید، مطمئن شوید که زیرنویس دارند. زیرنویسها به آنها اجازه میدهند تا بفهمند در ویدیو چه میگذرد بدون اینکه نیاز به صدا داشته باشند.
با بررسی این بازخوردها میتوانید به این نتیجه برسید که کاربران شما بیشتر از چه نوع محتوایی استقبال میکنند. بهعنوان مثال اگر تعداد لایک پستهای تصویری شما بیشتر از پستهای متنی است، میتوان نتیجه گرفت که کاربران شما بیشتر به محتوای تصویری علاقه دارند. علاوهبر آن چندین ابزار مختلف وجود دارد که میتواند به شما برای تعیین زمان مناسب برای پست گذاشتن در اینستاگرام کمک کند مانند Insights اینستاگرام. درواقع این ابزار به شما کمک میکند تا میزان تعامل فالوورهای خود را در ساعات مختلف روز مشاهده کنید. همچنین با استفاده از این اطلاعات میتوانید زمانهایی را که فالوورهای شما بیشتر آنلاین هستند شناسایی کنید.
بیایید به مثالی که پیش تر بیان کردیم یعنی پیج لباس مجلسی زنانه برگردیم. پست جدید و ویژهای قرار است بگذارید یا رویدادی مثل فروش ویژه، افتتاح شعبهٔ حضوری یا گردهمایی با مخاطبان در راه است؟ از مدتی قبل در استوری با شمارش معکوس آن را اطلاعرسانی کنید. به کسانی که روی شمارش معکوس کلیک کنند، در زمانی که تعیین میکنید، آن موضوع یادآوری میشود. هشتگ را که از همان ابتدا همه زیر پستهای خود میگذاشتند؛ ولی هر هشتگی بهدرد شما نمیخورد.
در حال حاضر اینستاگرام محبوبترین شبکه اجتماعی در میان ایرانیان است و بسیاری از آنها توانستهاند با بالا بردن نرخ تعامل اینستاگرام به موفقیت بالایی برسند. تبلیغات در اینستاگرام به عنوان یکی از روش های موثر دیجیتال مارکتینگ می تواند به افزایش تعامل کاربران با محتوای شما منجر شود. استفاده از تصاویر جذاب و هشتگ های مناسب می تواند دیده شدن پست ها را بهبود ببخشد و توجه کاربران هدف را جلب کند. همچنین بکارگیری ابزارهای تبلیغاتی اینستاگرام مانند استوری های اسپانسری فرصتی برای هدف گیری دقیق تر و افزایش تعامل کاربران فراهم می آورد. علاوهبر این موارد برای تبلیغات در اینستاگرام، ابتدا باید اهداف خود را مشخص کنید. آیا میخواهید تعداد فالوورهای خود را افزایش دهید؟ آگاهی از برند خود را بالا ببرید؟ یا محصولات و خدمات خود را بفروشید؟ سپس باید مخاطبان هدف خود را شناسایی کنید.
همچنین میتوانید محتواهایی را که همیشه میتوانند مورد بحث و گفتگو قرار گیرند، در پیج خود قرار دهید. یک پروفایل بهینهسازی شده، اولین قدم برای جذب مخاطبان جدید و افزایش تعامل است. با انتخاب یک نام کاربری مرتبط، نوشتن یک بیوگرافی جذاب و کامل، استفاده از یک عکس پروفایل باکیفیت و انتخاب دسته مناسب برای کسبوکار، میتوانید پروفایل خود را جذابتر و حرفهایتر کنید. همچنین، لینک کردن پروفایل اینستاگرام به سایر شبکههای اجتماعی و وبسایت خودتان، میتواند به افزایش دیده شدن شما کمک کند.
همچنین برای آشنایی بیشتر با شرکت تارنما و تاریخچه فعالیت های ما می توانید به صفحه درباره شرکت تارنما مراجعه کنید. جهت دریافت مشاوره در مورد نحوه تعامل در اینستاگرام این فرم را تکمیل کنید. تاثیر شبکه های اجتماعی بر تجارت الکترونیک و مزایای آن در چند بخش قرار می گیرد که در ادامه در مورد آن ها صحبت می کنیم.
منبع