ترفندهای سئو در سال 2024

نکات سئو در سال 2024: راهنمای کامل بهبود سئو سایت

اگر فروشگاه یا خدمات محلی دارید، باید از گوگل مای بیزینس و کلمات کلیدی محلی استفاده کنید تا در جستجوهای مرتبط با موقعیت جغرافیایی بهتر دیده شوید. بهینه‌سازی تجربۀ کاربری همیشه در میان تاکتیک‌های سئو قرار داشته است. علاوه بر تولید محتوای تخصصی، می‌توانید این کار را با بالابردن سرعت سایت، انتخاب کال‌ تو اکشن مرتبط با محتوای متن، قراردادن لینک‌های مفید و… انجام دهید. یکی از راه‌های عالی برای معرفی کسب و کار خود، نوشتن مقاله در انجمن‌ها و پاسخ دادن به پست‌های مربوط به کسب و کارتان است. با پاسخ ساده به سوالات مطرح شده در انجمن‌ها، می‌توانید به راحتی در بین علاقه‌مندان در حرفه خود به عنوان یک متخصص شناخته شوید.

بعضی از ترندهای سئو همونه که همیشه بوده و بعضی‌هاش (مثل چگالی کلمات کلیدی) برای همیشه تغییر کرده. ما باید این ترندها رو سالیانه دنبال کنیم و بشناسیم و عمیقا درکشون کنیم تا بتونیم برنامه استراتژی سئوی خودمون رو باهاشون تطبیق بدیم. محتوای تولیدی کاربران (UGC مخفف عبارت User Generated Content) ، می‌تواند برای استراتژی کلی جستجوی شما مفید باشد. محتوای تولیدی کاربران به معنای محتوای تولید شده ،کامنت یا نظراتی است که کاربران در سایت‌ها می‌گذارند. پست‌های منتشرشده توسط کاربران سایت‌هایی مانند یوتیوب، اینستاگرام، فیسبوک نیز، UGC به حساب می‌آید. هرچه این ارتباط و تعامل بین مخاطب و نویسنده تولید محتوا بیشتر باشد، بهتر است.

مدیریت دقیق مستلزم وضع قوانینی است تا مشخص شود چه چیزی وارد فید می‌شود و پیکربندی فناوری مانند داده‌های ساختاریافته پویا را مدیریت می‌کند تا داده‌ها آزادانه جریان پیدا کنند. در طول سال 2023، سئوکاران تغییراتی را در نرخ خزیدن و درصد صفحات ایندکس شده توسط ربات های گوگل مشاهده کرده اند. هوش مصنوعی به بخشی از گردش کار همه برای سئو و بازاریابی تبدیل شده است. در محصولاتی که مصرف می کنیم و نحوه ایجاد و مدیریت محتوا، هوش مصنوعی به جای یک استثنا در زندگی ما به یک انتظار تبدیل شده است. نظرات می توانند مستقیماً بر نحوه نمایش کسب و کار شما در جستجوهای محلی تأثیر بگذارند. Yext چندین ویژگی دارد که به شما کمک می کند حضور آنلاین و شهرت خود را مدیریت کنید، اما من واقعاً عملکرد مدیریت بررسی آن را برای SEO محلی دوست دارم.

باید به این مورد توجه داشته باشید که RankBrain هنگام رتبه بندی وب سایت شما را بررسی می کند. یا شاید آنها در حال رتبه بندی برای کلمات کلیدی فوق رقابتی هستند که شما قادر به رتبه بندی برای آنها نخواهید بود. در هر صورت، باید مجموعه ای از کلمات کلیدی که برای کسب و کار شما منطقی هستند را انتخاب کنید. زمان آن رسیده است که صفحات خود را برای دریافت این بخش‌های برجسته غنی در صفحات نتایج موتور جستجو (SERPs) آماده کنید. انجام این کار نه تنها به شما کمک می‌کند تا موقعیت‌های بدون کلیک و دیده شدن را به دست آورید، بلکه شانس شما را برای انتخاب شدن برای بخش‌های برجسته SGE در آینده نیز افزایش می‌دهد.

این الگوریتم جدید ML به گوگل اجازه می دهد تا نحوه تعامل کاربران با نتایج جستجو را به دقت اندازه گیری کند. و لیستی از کلمات کلیدی که سایت برای آنها رتبه بندی می کند دریافت خواهید کرد. الگوریتم گوگل روز به روز هوشمندتر می‌شود و با استفاده از ورودی مداوم خصوصیات انسانی به آن، همچنان با تفکر ما همسو می‌شود. همانطور که گفته شد، هیچ روزنه هوشمندانه یا فرمولی جادویی برای گول زدن یک موتور جستجو وجود ندارد، بنابراین تلاش نکنید. در حالی که بک لینک‌ها بخش بسیار مهمی از استراتژی سئو هستند، اما همه بک لینک‌ها ارزش یکسانی ندارند. وقتی از یک سایت بک لینک می‌گیرید باید بر تغییراتی که بر وبسایت شما اعمال می‌کند نظارت کنید و سپس تصمیم به نگهداری یا حذف آن لینک بگیرید.

چیزی که رتبه برتر را متمایز می کند این است که به شما کمک می کند محتوایی ایجاد کنید که در موتورهای جستجو رتبه خوبی داشته باشد. برای بهینه‌سازی سایت خود برای جستجوهای صوتی، باید از کلمات کلیدی طولانی و سوالات مستقیم در محتوای خود استفاده کنید. توجه به زبان طبیعی کاربران و استفاده از عبارت‌های محاوره‌ای نیز در این حوزه بسیار مهم است. همچنین محتوای شما باید جامع باشد، به تمام سوالات مرتبط کاربران پاسخ دهد و به بهترین نحو ممکن نیازهای آن‌ها را برآورده کند. یکی از بهترین روش‌ها برای موفقیت در این زمینه، تحلیل دقیق رقبا و استفاده از کلمات کلیدی طولانی (long-tail keywords) است.

سئو (SEO) در سال ۲۰۲۵ به شدت تحت تأثیر هوش مصنوعی (Artificial Intelligence – AI)، تغییرات در الگوریتم‌های گوگل و کم‌حوصلگی کاربران قرار گرفته است. الگوریتم‌های جدید گوگل روزبه‌روز هوشمندتر شده و تمرکز آن‌ها بر تجربه کاربری (User Experience – UX) و محتوای معنادار بیشتر شده است. روش‌های قدیمی سئو، مثل تولید مقالات طولانی، دیگر به‌تنهایی کافی نیستند، زیرا کاربران امروزی به دنبال پاسخ‌های سریع و کوتاه هستند. از طرف دیگر، نقش جستجوی صوتی (Voice Search)، ویدئو مارکتینگ (Video Marketing) و محتوای تعاملی (Interactive Content) در رتبه‌بندی سایت‌ها پررنگ‌تر شده است. برای ماندن در صدر نتایج جستجو، وب‌سایت‌ها باید خود را با سئو معنایی (Semantic SEO) و تغییرات رفتاری کاربران وفق دهند.

اگر از یک کلمه کلیدی در صفحه 2 یا 3 کلیک می کنید، می توانید مطمئن باشید که کلمه کلیدی حجم جستجوی مناسبی دارد. در صفحات پربازدید و دارای رتبه خوب وب سایت خود به این صفحات شامل کلمات کلیدی ذکر شده لینک داخلی بدهید. این تکامل با هدف بهبود تجربه کاربری از طریق ارائه پاسخ‌های سریع و دقیق به پرسش‌ها صورت می‌گیرد. در نتیجه، کاربران خیلی سریع تر به جواب خود می رسند حتی گاهی نیاز به بازدید از سایت هم ندارند و در صفحه نتایج جستجو پاسخ را دریافت می کنند. در بهینه سازی تجربه کاربری، آسان بودن و در دسترس بودن صفحات مهم وب سایت است.

هر مقاله‌‌ای که در سایت خود منتشر می‌کنید، لینک آن را در LinkedIn قرار دهید تا افراد جدید به سایت شما بیایند. مقالاتی کوتاه یا طولانی بنویسید و در بخش منابع و «درباره نویسنده» توضیحاتی درباره کسب و کار و لینک به سایت خود را قرار دهید. بسته به طول مقاله این مقالات را به سایت‌های خبری، مجلات عادی یا مجلات آنلاین یا سایت‌های دانلود و توزیع مقاله ارسال کنید. این مقالات علاوه بر افزایش بازدیدکنندگان سایت، شما را به عنوان یک متخصص در زمینه کاری مرتبط شناخته می‌کنند و شانس خرید از شما را افزایش می‌دهند. همچنین بسیاری از افراد این مقالات را بازنشر می‌دهند یا در سایت خود قرار می‌دهند، که باعث می‌شود بازدید و اعتبار زیادی نصیب کسب و کارتان شود.

علاوه بر این، به نظر می رسد که نشانگرهای هرزنامه به فیلتر کردن صفحات با کیفیت پایین کمک می کنند. در نتیجه، کلمات کلیدی در سئوی امروزی بیشتر به موجودیت تبدیل شده اند. برای به دست آوردن یک بخش برجسته غنی، ابتدا باید محتوای صفحه شما باید برای گوگل واضح باشد و بتواند آن را درک کند. برای اینکار ساده‌ترین راه استفاده از نشانه‌گذاری Schema یا طرحواره مرتبط است. این کار به شما کمک می‌کند تا ویژگی‌های خاص محتوایی مانند دستور پخت، ویدئو، مقاله و غیره را به دست آورید. این شیوه ارائه توسط موتورهای جستجو، تاثیرات زیاد و عمیقی بر استراتژی های سئو دارد.

ببینید، تبلیغاتی که برای کلمات کلیدی رقابتی می بینید، نتیجه صدها (اگر نه هزاران) تست تقسیم می شوند. بنابراین هنگامی که یک عدد را در عنوان محتوای خود (و در توضیحات متا ) خود قرار می دهید، می توانید CTR خود را به میزان قابل توجهی افزایش دهید. اگر از کلمات کلیدی اولیه مشابه رقبای خود استفاده می کنید، همان کلمات کلیدی را خواهید دید. اگر می‌خواهید کلیدواژه‌هایی را پیدا کنید که ارتباط نزدیکی با کلمه کلیدی بذر شما دارند ، به ذهن انسان نیاز دارید. همین الان به برگهسفارش ساخت سایتمراجعه کن تا یک مشاوره عالی بهت بدم. همانطور که ممکن است انتظار داشته باشید، کلمه کلیدی “مطالعه موردی SEO” بسیار کمتر از “سئو کلاه سفید” رقابتی است.

اما نگران نباشید چرا که این افت کوتاه مدت خواهد بود و بعد از مدتی شاهد برگشت رتبه خود یا حتی رتبه‌‌ای بهتر از رتبه قبلی خود خواهید بود. همیشه گفته می‌شود که تکنیک های سئو باید به روز باشند چون الگوریتم های گوگل، هر روز پیشرفت بیشتری می‌کنند و هر بار از آگومان‌های خاصی برای جستجو استفاده می‌کنند. حالا بیاید تصور کنیم سایت شما با یک سری محتوای عالی آماده شده الان وقت این میرسد که در سایت خود لینک سازی داخلی انجام بدهید. لینک سازی داخلی به گوگل کمک میکند اهمیت مطالب در سایت را تشخیص بدهد و همچنین معماری سایت را مشخص میکند. لینک سازی داخلی نیز قوانینی دارد که شما باید هنگام پیاده سازی از آنها پیروی کنید.

با این حال، پس از این فروش اولیه، کسانی که قبل از رسیدن به هوش مصنوعی مولد چارچوب‌های بازاریابی و سئو قوی داشتند، اکنون بهترین مکان برای استفاده از ابزارها هستند. ما با بهره‌گیری از دانش فنی و خلاقیت، راهکارهای دیجیتالی نوآورانه‌ای را برای کسب و کارها ارائه می‌دهیم. هدف ما، کمک به مشتریان برای دستیابی به موفقیت آنلاین با ارائه خدمات با کیفیت و پشتیبانی مداوم است. وی افزود برای سئو و متخصصان محتوا بسیار مهم خواهد بود که به شدت بر روی هدف کاربر از کلمات کلیدی مورد نظر خود هنگام ایجاد محتوا توجه کنند. تبلیغات در نتایج موتورهای جستجو، تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی و تبلیغات گرافیکی همه از روش‌های عالی برای جذب کاربران و برندسازی هستند. آیا فقط می‌خواهید ترافیک بیشتری داشته باشید یا می‌خواهید مکالمات مربوط به محصولات خود را افزایش دهید؟ هر هزینه‌‌ای که برای تبلیغات می‌کنید، دارای مزایا و معایبی است.

مردم همیشه آنلاین هستند حتی در حال حرکت و پیدا کردن آدرس یا مکان هایی که می خواهند بروند مثلا به دنبال نزدیکترین کافی شاپ، کتابفروشی یا ارائه دهنده خدمات. به Core Web Vitals، کاربرپسند بودن، و ریسپانسیو  (درست نمایش دادن در موبایل) توجه کنید، اگر به هر دلیلی تا به حال این کار را انجام نداده‌اید، الان زمان مناسبی است. ما قبلاً توی مقاله الگوریتم E-A-T گوگل چیست توضیح دادیم که E-A-T یه مفهوم نسبتاً جدید در دنیای سئو هست و به ترتیب به معنای تخصص (Expertise)، اقتدار (Authoritativeness) و اعتماده (Trustworthiness). یک ابزار مدیریتی بسیار کاربردی، با دسترسی‌های بیشتر از یک‌هاست ابری. در دنیای امروز، بازارهای مالی آنلاین به یکی از ابزارهای اصلی برای کسب ... با رشد چشمگیر اهمیت داده‌ها در سازمان‌ها، نیاز به ابزارهای قدرتمند ...

برای شناسایی و اصلاح لینک‌های شکسته، از ابزارهایی مانند Google Search Console یا ابزارهای آنلاین مانند Screaming Frog استفاده کنید. پس از شناسایی لینک‌های شکسته، می‌توانید آنها را اصلاح کنید یا به صفحات مرتبط و فعال هدایت کنید (ریدایرکت 301). این اقدام به بهبود تجربه کاربری و حفظ ارزش سئو کمک شایانی خواهد کرد. با توجه به افزایش محبوبیت محتوای ویدئویی، موتورهای جستجو نیز در نتایج خود به ویدئوها اولویت می‌دهند. این محبوبت و تغییر رویه موتور جستجو نشان می‌دهد که دیگر کسب‌وکارها نباید استفاده از ویدیو را نادیده بگیرند و استفاده از آن را به عنوان یک جزء حیاتی در استراتژی سئوی خود ببینند. ترند یعنی یه روندی که برای یه بازه زمانی توجه همه رو به خودش جلب می‌کنه و در واقع رفتار و اهداف و حرکت و ابزار افراد رو تعیین می‌کنه.

پس یکی دیگر از ترفند های سئو یافتن نسخه‌های جالب تبلیغاتی است بتوانید آن ها را در عنوان و توضیحات محتوای خود کار کنید. چگونه می‌توانید زمان ماندگاری و نرخ پرش خود را بهبود ببخشید؟ مقدمه‌های قانع‌کننده‌ای بنویسید که افراد را تشویق به اقدام کنند. هر کسی که در این صفحه فرود می‌آید بخاطر مقدمه 4 خطی اول دقیقاً می‌داند که محتوای من در مورد چیست. به نظر می رسد این روند رو به رشد هوش مصنوعی، باعث می شود Google از نظر قابلیت استفاده و شخصی سازی بهتر، انسان محور تر شود. در مجموع با توجه به اینکه استفاده از هوش مصنوعی به یک پدیده فراگیر تبدیل شده و در سال 2024 نیز ادامه دار خواهد بود، سئو را نیز تحت تاثیر قرار می دهد. بروز رسانی های گوگل را چک کنید و استراتژی سئوی خود را بر طبق آن بچینید.

در واقع، حتی می‌شه اینطور گفت که کلمات کلیدی طولانی در حال حاضر و با فراگیر شدن جستجوی صوتی، بیشتر از همیشه اهمیت پیدا کرده‌اند. سئوی محلی یا Local SEO در سال ۲۰۲۴ خیلی زیاد توی چشم اومده و موتورهای جستجویی مثل گوگل دارند اعتبار بیشتری برای جستجوهای جغرافیامحور بهش می‌دن. کسب‌وکارهای سرتاسر دنیا در حال حاضر سعی دارند سئوی محلی رو توی اولویت قرار بدن تا بتونند پاسخ بهتری به کوئری‌های «near me» یا همون «نزدیک من» بدن. همین باعث شده تا  تاثیر Core Web Vitals بر سئو سایت تبدیل به یکی از اصلی‌ترین معیارهای سئو برای بررسی پایداری، تعامل‌پذیری و پاسخ‌دهنده بودن یه سایت بشه. تجربه کاربری خوب، نرخ پرش رو کاهش می‌ده و زمان موندن توی سایت رو می‌بره بالا و بنابراین یک معیار خوب برای تشخیص اینه که سایت داره برای مخاطب ارزش تولید می‌کنه.

مطالب بسیار ارزشمند و بی‌نظیر بدون تلاش زیاد توسط دیگران به اشتراک گذاشته می‌شوند. بخشی که به خوانایی مطالب اشاره دارد، به معنای آنچه در پلاگین Yoast SEO به عنوان معیار ایجاد شده نیست! زیرا این افزونه (در قسمت خوانایی) به زبان فارسی دارای یک سری مشکلات و باگ‌ها است که نمی‌توان به آن اعتماد کرد و خطاهای غیرمنطقی نشان می‌دهد. بنابراین اگر از سیستم‌های وردپرس برای سایت خود استفاده می‌کنید، بدانید که موضوع خوانایی موضوعی نیست که در افزونه بررسی شود. با ایجاد فواصل معقول و تیترهای مناسب می‌توانید این ویژگی را در محتوای خود ایجاد کنید.

آیا راهبردهای قدیمی سئو هنوز هم کاربرد دارند یا زمان آن رسیده که یک تغییر اساسی ایجاد کنیم؟ در ادامه به ۵ فکت مهم درباره سئو ۲۰۲۵ اشاره می‌کنیم که می‌تواند مسیر موفقیت شما را مشخص کند. در سال 2024، سئو همچنان یکی از مهم‌ترین ابزارهای بازاریابی دیجیتال باقی خواهد ماند. با استفاده از تکنیک‌های پیشرفته مانند بهینه‌سازی تجربه کاربری، تولید محتوای ارزشمند، لینک‌سازی مناسب و استفاده از داده‌های ساختار یافته، می‌توانید ترافیک وب‌سایت خود را به طور چشمگیری افزایش دهید. توجه به تغییرات الگوریتم‌های موتورهای جستجو و به‌کارگیری روش‌های جدید، کلید موفقیت در فضای آنلاین خواهد بود. این روش شامل شناسایی کلمات کلیدی خاص و مرتبط با محتوای شما است که رقابت کمتری دارند و به طور متوسط جستجوی بالایی دارند.

1-کاملاً واضح است که گوگل برای تشکیل قطعات SGE، منابع معتبر و تخصصی را انتخاب می‌کند. به همین دلیل، باید اطمینان حاصل کنید که محتوای شما شامل تحلیل‌های تخصصی است و به گوگل ثابت کنید که وب‌سایت شما یک سایت تخصصی است. بک لینک های با کیفیت بالا و مرتبط،  استفاده از نویسندگان متخصص می‌تواند به شما کمک کند. گوگل مدت‌هاست که در حال آزمایش و توسعه SGE است و به نظر می‌رسد که برای انتشار رسمی و عمومی آن آماده می‌شود. یعنی بنظر من تا چند وقت دیگر بیشتر کلیک های ارگانیک به قطعات SGE می رسد، زیرا فضای زیادی از صفحه نتایج جستجو (SERP) را اشغال می‌کند. بنابراین، توی این مقاله از میزفا قراره به ۱۰تا از مهم‌ترین ترندها و تکنیک‌های سئو در ۲۰۲۴ بپردازیم.

این رویکرد برای  شناسایی و درک عمیق‌تر نیازها و علایق کاربران است و به موتورهای جستجو این امکان را می‌دهد تا نتایجی دقیق‌تر و مرتبط‌تر با هر فرد ارائه دهند. در نهایت، سایت از نظر تکنیکال باید در بهترین حالت باشد و همچنین از سئو داخلی سایت غافل نشوید. تجربه مولد جستجوی گوگل یا SGE که مخفف Search Generative Experience یک سیستم جستجوی جدید مبتنی بر هوش مصنوعی است و در دنیای سئو سر و صدای زیادی به پا کرده است. SGE هنوز به طور کامل فعال نشده است، اما برای آزمایش و بررسی در آزمایشگاه‌های گوگل موجود است. اجازه بدید اینطور بگیم که این بخش «نزدیک من» رو می‌شه حتی یه بازار دیگه هم درنظر گرفت که شما باید توش وارد بشید و رقابت کنید. بنابراین سئوی محلی به شما امکان می‌ده تا توی صفحات نتایج کاربرانی دیده بشید که جستجوی محلی انجام دادند و قصد دارند خرید محلی کنند.

از آنجایی که پیمایش شما در بالای صفحه است، گوگل ابتدا آن لینک ها را می بیند. پست های وبلاگ “بهترین” به سادگی لیست هایی از بهترین وبلاگ ها در یک صنعت خاص هستند. در نهایت، پیوندهای داخلی از آن صفحات معتبر را به صفحه فرود که نیاز به تقویت دارد اضافه کنید. صفحاتی که به آنها پیوند می دهید تمایل دارند موضوع صفحه وب شما را منعکس کنند. گوگل صفحه شما را تا حدی بر اساس کیفیت و ارتباط لینک های خروجی آن صفحه ارزیابی می کند.

استفاده از زیرنویس (Subtitles)، توضیحات متنی (Transcript) و کلمات کلیدی در ویدئو می‌تواند باعث افزایش رتبه‌بندی شود. یوتیوب (YouTube SEO) نیز در سال ۲۰۲۵ به یکی از قوی‌ترین ابزارهای جذب ترافیک ارگانیک تبدیل شده است. محتوای باکیفیت و کاربردی یکی از مهم‌ترین عوامل در افزایش ترافیک و بهبود رتبه سایت است. موتورهای جستجو به صفحاتی که اطلاعات مفید و به‌روز ارائه می‌دهند، اولویت می‌دهند. علاوه بر این، محتوای جذاب و تعاملی باعث می‌شود کاربران زمان بیشتری را در سایت شما بگذرانند. علاوه بر این، با توجه به پیشرفت‌هایی در هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی، موتورهای جستجو در فهرست‌بندی و درک محتوای ویدئویی روز به روز بهتر عمل می کنند.

وقتی که سرعت اینترنت کاربر در حد مطلوبی بوده و از عدم وجود مشکل از سمت سرور خود اطمینان دارید، انتظار می‌رود سایت شما نیز عملکرد خوبی از خود نشان دهد. طبق مطالعه‌‌ای که توسط Adobe انجام شده است، تقریباً ۴۰٪ از کاربران در صورت لود شدن طولانی مدت، یک وب سایت را ترک می‌کنند. استفاده از موبایل به سرعت در حال رشد است و همه وبمستران پیش‌بینی کرده‌‌اند که در نهایت تلفن همراه تأثیرگذارتر از لپ تاپ و تبلت باشد. در سال ۲۰۱۷ استفاده از موبایل‌ها نسبت به لپ تاپ و تبلت افزایش یافت و اکنون بیش از نیمی از کل ترافیک وب در جهان را تشکیل می‌دهند. صفحه‌های موبایل دوران مختلفی را پشت سر گذاشته‌اند از سایت‌های نامناسب و بسیار ابتدایی گرفته تا طراحی‌های رسپانسیو، مدرن و زیبای امروزی.

بنابراین لازم است از الان به فکر تولید محتواهایی متناسب با جست‌وجوهای صوتی باشید. برای اینکه بتوانید همیشه یک گام جلوتر از رقبا باشید، لازم است محتواهای منتشرشدۀ خود را در دوره‌های زمانی منظم به‌روزرسانی کنید. به‌روزرسانی محتواها را با رویکرد به‌روزرسانی آمار و حقایق و همچنین، بررسی همسویی محتوا با اهداف کاربر انجام دهید. برای این هدف، محتواهایتان باید تمام جنبه‌های موضوع مورد بحث را پوشش داده و به تمام سؤالاتی که در ذهن مشتری است، پاسخ دهند. وقتی شما یک کار را شروع میکنید باید ببینید بازار در اون موضوع چطور است.

یکی از ترفند های سئو استفاده از تکنیک آسمان خراش برای دستیابی به نتایج چشمگیر بسیار کارآ است. به جای نوشتن یک پست جدید، چرا آن را به یک پست موجود اضافه نکنیم؟ تصاویر را به روز و نکات جدیدی به محتواهای قبلی اضافه کنید و آنها را بروزرسانی کنید. برای اطمینان از اینکه پست جدید توجهی را که شایسته آن است به خود جلب کرده است، با ارسال ایمیل به مشترکان خبرنامه خود بازاریابی ایمیلی خود را استارت بزنید و در شبکه های اجتماعی هم آن ها را به اشتراک بگذارید. مثلا همین آپدیت جدید گوگل که در مارس 2024 انجام شد و بروزرسانی هسته اصلی گوگل برای مبارزه علیه اسپم منتشر شد. آن‌ها هنوز یکی از ستون‌های کلیدی سئو هستند، اما الزامات مربوط به کیفیت آن‌ها و بررسی توسط گوگل هر روز  سخت‌گیرانه‌تر می شوند.

قدرت بازاریابی دهان به دهان را دست کم نگیرید؛ به خصوص از افرادی که از محصولات و خدمات شما راضی هستند. ارسال یک ایمیل یادآوری دوستانه درباره یک محصول یا خدمات جدید می‌تواند به افزایش بازدید سایت شما کمک کند. علاوه بر ارسال مطالب در وبلاگ‌های دیگران، از افراد حوزه کسب و کار خود برای ارسال پست در سایتتان نیز دعوت کنید. وقتی کسی پست مهمانی در سایت شما منتشر می‌کند، به احتمال زیاد لینک آن صفحه را در سراسر وب تبلیغ خواهد کرد و به این ترتیب، سایت شما نیز بازدیدهای زیادی می‌گیرد. در نظر داشته باشید که شما باید محتوای باکیفیت و اصلی را بدون لینک‌های اسپم ارسال کنید، چرا که گوگل پست‌های مهمان با کیفیت پایین را مجازات می‌کند. درک و اعمال کلیه تغییرات غیرممکن بوده و بهتر است وقت خود را با آن‌ها هدر ندهید.

برای رسیدن به این هدف، استفاده از جداول، بولت پوینت‌ها و پاراگراف‌های کوتاه بسیار کمک‌کننده هستند. اگر می‌خواهید واقعاً خواننده را درگیر خود نگه دارید، می‌توانید از عبارات انتقالی و Bucket Brigade با هم استفاده کنید. به عنوان مثال، ممکن است یک پاراگراف را با یک عبارت انتقالی شروع کنید و سپس از یک Bucket Brigade برای علاقه مند نگه داشتن خواننده استفاده کنید. اگر می‌خواهید دو متن را در یک پاراگراف به هم متصل کنید، می‌توانید از عبارت انتقالی مانند «مثلا»، «به عبارت دیگر»، «به‌علاوه» یا «اما» استفاده کنید. دفعه بعد که در مورد تکنیکی که ایجاد کرده اید (خواه یک نکته رژیم غذایی، هک بهره وری یا سیستم پرورش گوجه فرنگی) بنویسید، آن را نام ببرید. به عبارت دیگر، گوگل با سرعتی زیاد و بیشتر از گذشته به سمت کیفیت به جای کمیت در حال حرکت است.

تحلیل منظم داده‌ها به شما کمک می‌کند تا استراتژی‌های سئوی خود را بهتر پیاده کنید و به اهداف بلندمدت خود دست یابید. در سال 2024 محتوای سایت شما با ارزشترین روش برای بهبود سئو شما محسوب می شود. گوگل بسیار پیشرفت کرده و برای گرفتن بهترین نتیجه شما باید بهترین تولید محتوا برای رقابت با رقبا انجام دهید. این موارد شاید مهم‌ترین موارد قابل حدسی باشند که ما فکر می‌کنیم در ۲۰۲۴ قراره بیشتر از همه توی سئو روشون تأکید بشه. البته که از بین همین‌ها هم شاید جدیدتر از همه، همون محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی باشه. و خب این چالش هم موضوعیه که می‌تونه نقاط قوت و نقاط ضعفی داشته باشه.

یعنی اینکه کاربران جدید علاقه دارند تا یه چیزی رو ببینند و سریع برن (مثل وقت‌هایی که دارند مثلاً اینستاگرام رو اسکرول می‌کنند). درواقع این ترند پاسخی به کاربرانیه که دنبال یه محتوای سرگرم‌کننده و حاوی اطلاعات مفید می‌گردند که خیلی سریع قابل دریافت باشه. بنابراین، سایت‌ها و برندهایی که روی تولید محتوای ویدئویی وقت می‌ذارند، نتایج خیلی بهتری در بالا بردن تعامل کاربر، زمان ماندگاری در صفحه و اشتراک‌پذیری خواهند گرفت. سه موردی که همگی این سیگنال رو به موتور جستجو می‌دن که باید رتبه اون سایت رو ببره بالاتر. کاربران دیگر حوصله خواندن مقالات ۲۰۰۰ کلمه‌ای را ندارند، مگر اینکه ارزش خاصی ارائه کند.

چیدمان ساختارمند سایت، ناوبری ساده، دعوت به اقدام های اصولی، می توانند در حفظ تعامل کاربران و کاهش نرخ پرش از صفحه کمک کننده باشند. در حقیقت، E-E-A-T همچنان یکی از مهم ترین فاکتورها و معیارهای گوگل است و یک روند همیشه سبز، ماندگار است و هر ساله اهمیت بیشتری پیدا می کند و در سال ۲۰۲۴ نیز از این قاعده مستثنا نخواهد بود. به عنوان یک متخصص در حوزه سئو، تأکید می‌کنم که درک و پیاده‌سازی اصول E-E-A-T، یعنی تخصص، تجربه، اقتدار و اعتبار، برای حضور موفق در عرصه وب و بهینه‌سازی موتورهای جستجو ضروری است. این معیارها نه تنها در سال ۲۰۲۴ بلکه در سال‌های آتی نیز به عنوان مبنایی برای ارزیابی و ارتقای کیفیت محتوای دیجیتال باقی خواهند ماند. یکی از قوانین سئو در ۲۰۲۴ همچنان E-A-T هست که یکی از بنیادی‌ترین معیارهاییه که برای سئوی موفقیت‌آمیز باید بهش دقت داشته باشید.

هوش مصنوعی به یکی از ابزارهای کلیدی برای بهینه‌سازی محتوا تبدیل شده است. گوگل از الگوریتم‌های پیچیده هوش مصنوعی مانند Google BERT و MUM استفاده می‌کند تا محتوای سایت‌ها را بهتر درک کند و به جستجوهای کاربران پاسخ دقیق‌تری بدهد. با پیشرفت تکنولوژی و افزایش استفاده از دستیارهای صوتی مثل Siri و Google Assistant، جستجوی صوتی به یکی از روندهای مهم در سئو تبدیل شده است. محتوای سایتها باید به گونهای تنظیم شود که پاسخگوی سوالات کاربران به صورت طبیعی و محاورهای باشد. استفاده از هوش مصنوعی نیز در بهینهسازی محتوا و تحلیل دادهها میتواند کمک شایانی به بهبود سئو کند. همان‌طور که در قسمت‌های قبلی توضیح داده شد، گوگل همیشه تلاش می‌کند تا با به‌روز نگه داشتن الگوریتم‌های خود، تجربه و رضایت کاربران را افزایش دهد.

بهینه‌سازی سرعت سایت، استفاده از طراحی ریسپانسیو و ساده‌سازی ناوبری از جمله روش‌های موثر برای بهبود تجربه کاربری هستند. داده‌های ساختار یافته اطلاعات بیشتری درباره محتوای سایت شما به موتورهای جستجو ارائه می‌دهند. این داده‌ها می‌توانند باعث نمایش سایت شما در بخش‌های ویژه مانند Rich Snippets شوند و نرخ کلیک (CTR) را افزایش دهند. لینک‌های داخلی به کاربران کمک می‌کنند تا به راحتی در سایت شما حرکت کنند و به صفحات مرتبط دسترسی داشته باشند. لینک‌های خارجی نیز اعتبار سایت شما را افزایش می‌دهند، به شرطی که به منابع معتبر لینک داده شوند. پن نگاهی طولانی به تمام این تغییرات فعال‌شده با هوش مصنوعی دارد، به بازاریابان هشدار می‌دهد که به جای تلاش برای بهینه‌سازی برای هر به‌روزرسانی، بیشتر بر اصول اساسی محتوای خوب تمرکز کنند.

مطالعه اخیر Google CTR ما نشان داد که کمتر از 1٪ از جستجوگران Google در صفحه دوم قرار می گیرند. و صفحاتی که به منابع مفید لینک می‌دهند نیز نسبت به صفحاتی که فقط به مطالب خودشان لینک می‌دهند کیفیت بالاتری دارند. بعد ، دکمه های اشتراک گذاری اجتماعی را به طور برجسته در صفحه قرار دهید. هر کسی که در همچین صفحه ای فرود می‌آید دقیقاً می‌داند که محتوای شما در مورد چیست. و به طور کلی، هر چه جستجوگران مدت بیشتری در سایت شما بمانند (معروف به “ Dwell Time ”)، رتبه شما بالاتر خواهد بود. در واقع، گوگل ادامه داد که RankBrain یکی از 3 سیگنال برتر رتبه‌بندی آنها است.


خرید دوره آموزش سئو کلاه خاکستری